Ученици от Езикова гимназия „Д-р Петър Берон“ увенчаха своя дебют в Междуучилищната лига по електронни спортове със златен медал във втория сезон на формата
„Low Expectations“ – Шампионите на България по електронен спорт по Counter-Strike: Global Offensive
Отборите, класирали се за полуфиналната фаза по Counter-Strike: Global Offensive :
„Low Expectations“ (EГ „Д-р Петър Берон”, гр. Кюстендил)
„GPCHE YR“ (ГПЧЕ „Йордан Радичков”, гр. Видин)
“134 SU” (134. СУ „Димчо Дебелянов“-ORT Scool, гр. София)
“PGEE MAFIA” (ПГЕЕ „Апостол Арнаудов”, гр. Русе)
След оспорвана битка за финал се класираха отборите:
„LowExpectations“ (EГ „Д-р Петър Берон”, гр. Кюстендил) и “PGEE MAFIA” (ПГЕЕ „Апостол Арнаудов”, гр. Русе)
Отборът на EГ „Д-р Петър Берон”, гр. Кюстендил взе златото във втория сезон на формата.
Интересно е да се отбележи, че „LowExpectations“ надви “PGEE MAFIA”, отборът от който претърпя единствената си загуба за сезона!
„LowExpectations“ - Безспорните победители!
Интервю с „LowExpectations“
Никола Христов (Niсkyh) 11В клас - капитан
Иван Георгиев (Iv4n) - 11В клас
Лъчезар Асенов (Zhar) - 11В клас
Андриан Василев (Wasliew) - 12В клас
Божидар Стоянов (JustBurning) - 12В клас
Марио Борисов (Markataka) - 12В клас.
1.
Как реши да се заемеш с това начинание и как избра съотборниците си?
Никола Христов (Niсkyh в лигата):
- Удоволствието от играта. С момчетата се познавахме и преди да станем “Low Expectations”. Имахме желание още от първия сезон да се запишем, обаче не успяхме защото изпуснахме срока за записване. С нетърпение чакахме да дойде втория сезон на лигата и се включихме с голямо желание за победа.
2. Как избрахте името на отбора?
Иван Георгиев (Iv4n в лигата):
- Когато Niсkyh сформира отбора се събрахме в Дискорд група и всеки даде своето предложение за име на отбора. Забавна история, какви ли нетипични и причудливи имена ни идваха наум. За всеки от нас имаше определена символика. Но на всички ни допадна „LowExpectations“.
3. Как се справяхте в битките преди финалите?
Иван Георгиев (Iv4n в лигата):
- Състезавахме се през цялата учебна година, всеки уикенд. Въпреки голямото желание за победа започнахме сезона със загуба, което обаче не ни разочарова. Продължихме напред като след това не допуснахме нито едно поражение -имахме 20 победи., а отборът, от който паднахме в първия двубой се изправи срещу нас и на финала в София. Това определено ни мотивира! 😉
4. Какво ви помогна да вземете златото?
Никола Христов (Niсkyh в лигата):
- Може би приятелството ни беше една много важна част в отбора. Разбирахме се много добре с момчетата и съм много щастлив, че имах честта да играя с тях.
Марио Борисов (Markataka в лигата):
- Точно така. Състезавахме се забавлявайки се и затова ни се получиха нещата. И приятелските отношения в отбора допринесоха за лекотата, с която постигнахме победа.
Лъчезар Асенов (Zhar в лигата):
- Силната страна на гейминга е това, че носи емоция, различна от емоциите носени от обичайните спортове. А и фактът, че е ново за нас допринесе за емоционална експлозия, мотивация и раздаване на MAX за победа.
5. Какви са бъдещите ти планове? Свързани ли са с гейминга?
Никола Христов (Niсkyh в лигата)
- Да, разбира се! Моите бъдещи планове са да продължавам да играя, като разбира се не изоставям останалите ми важни неща от живота и се надявам в бъдеще да се кача на по-големите сцени. Харесва ми и да бъда коментатор и да анализирам играта. Правил съм го няколко пъти с Иван Кинчев и определено ми допада.
Марио Борисов (Markataka в лигата):
- Играта за мен си остава най – приятния начин да убия малко време и да се разтоваря.
Лъчезар Асенов (Zhar в лигата):
- Отделях много време за игра за да достигна нивото, на което съм сега и вече мога да се наслаждавам на сладката победа и да си дам малко почивка. Нооо винаги ще обичам играта!
Интервю с ръководителя на
отбора на ЕГ и клуб „Гейминг концепции“ г-жа Златимира Георгиева, старши учител по математика, информатика и информационни технологии.
1. Какво е мнението Ви за електронния спорт?
Това определено е спорт от ново поколение. Ако добре познатите ни спортове развиват двигателната ни дейност, създават здрави и силни тела, то електронният спорт натоварва ума. Изисква концентрация, ловкост, съобразителност, търпение (,което във виртуална среда е дори по – трудно да се постигне), и както всички останали спортове учи на дисциплина, успешна работа в екип и не на последно място спортсменско отношение към противника.
2. Смятате ли, че геймингът превъзпитава младото поколение и е риск за нашите деца?
Твърдо не. За видеоигрите у дома не мога да споделя опит, тъй като дъщеря ми никога не е проявявала интерес към това. Вярно е, че днешните деца растат играейки по – често във виртуална среда с приятелите си, отколкото в реална среда пред блока, за разлика от своите родители в близкото минало. Когато това е контролирано и се прави под зоркото око на родител, в никакъв случай това не може да вреди на децата. Възрастният човек е този, който налага правила за поведение на детето и във виртуалната среда. Правила, които са в интерес на неговото физическо и психическо състояние. Правила, които целят баланс в начина на живот на подрастващите, тъй като всички знаем, че децата нямат спирачки и понякога стигат до крайности, които не са полезни за тях.
3. Как се роди идеята за създаване на Клуб по интереси „Гейминг концепции“?
Тази идея не се роди в моята глава. Знаех, че в училище има деца, които ги свързва геймингът, но през ум не ми е минавало да сформирам такъв клуб в училище.
През октомври месец миналата година, наш ученик от 11 клас – Никола Христов ме помоли за съдействие да сформирам клуб по електронен спорт. Знаеше за съществуването на първата българска училищна лига в България и искаше да сформираме клуба, за да имат възможността да се състезават и беше твърдо убеден, че на плейофите купата ще бъде наша. Неговата задача беше да избере екип от геймъри.
4. Какво ви накара да удовлетворите молбата му?
Повечето тийнейджъри трудно задържат вниманието си върху нещо за дълго време. Има и известна липса на инициативност у тях, липса на увереност, че биха могли да се справят с поставена цел и просто изпълняват поставените задачи в училище, или поставените задачи у дома. Когато, обаче, поемат инициатива и сами изявят желание да се изправят срещу определена цел и да изпълнят конкретна задача, в никакъв случай не бива да се спират. Полезно е за тях да им се предостави поле за изява. Без значение от резултата. Защото той може да бъде за тях победа, която да ги накара да повярват в собствените си възможности и да ги вдъхнови за следваща цел, или просто да бъде урок, който да ги научи как да се справят следващия път.
И така моята задача
беше да убедя Директора на училището – г-жа Иванка Янкова, че идеята има смисъл
и децата наистина биха се справили успешно в това начинание.
Г- жа Янкова е от онези учители, които подкрепят с две ръце всяка нужда от
изява на учениците и с радост прие предизвикателството пред нас. А и
програмата, с която предстоеше да работим в извънкласните дейности ни даваше
възможност паралелно с играта да запознаваме геймърите и с много други полезни
теми като оценяване на гейминга; концепции, принципи, стратегии и тактики за движение; фокус върху здравето и
превантивна грижа за геймърите; личностно и социално поведение; умение за
поставяне на цели и вземане на решения; т.е. всичко онова, което ни
предоставяше „Гейминг концепции“ със
STEM и практическа насоченост. „Гейминг концепции”,
чиято мисия е да въведе електронните спортове на училищно ниво и да ги направи
достъпни за всеки ученик в страната. Целта е създаване на иновативна учебна
среда в българските училища, която да стимулира учениците чрез техния интерес
към електронните спортове и да пренесе мотивацията им в класната стая, което от
своя страна да доведе до придобиване на важни умения за кариерно и личностно
развитие и повишаване на академичния успех.
И така започна приключението:
Отборът на училището си даде името „Low Expectation“. Състезателната игра е CS:GO,
а Никола Христов (Niсkyh в лигата) от 11В клас стана организатор и капитан на отбора.
Изключителен младеж, в чието лице открих страхотни качества. Амбициозен, отговорен и системен в своята дейност. Видях лидерство в негово лице и уважението на останалите геймъри към него. Спечели доверието ми и остави страхотни впечатления като организатор на момчетата, капитан и геймър в отбора у организаторите и коментаторите в двубоите на лигата Иван Кинчев и Слав Славов.
Негови съотборници са Иван Георгиев (Iv4n в лигата) от 11В клас, Лъчезар Асенов (Zhar в лигата) от 11В клас, Андриан Василев (Wasliew в лигата) от 12В клас, Божидар Стоянов (JustBurning в лигата ) от 12В клас и Марио Борисов (Markataka в лигата) от 12В клас.
Ученици с много добри и отлични резултати в курса на обучение в езикова гимназия. Зрелостниците в отбора издигнаха престижа на Езикова гимназия и с отличното си представяне на държавните зрелостни изпити и дипломирането си с ОТЛИЧЕН успех!
Смятам, че геймингът не попречи на успеха на нашите ученици в училище. Напротив. Даде им възможност да разнообразят сложната учебна програма с любима за тях дейност – електронен спорт. За целия сезон (ноември 2021г – юни 2022г) отборът на ЕГ има само една загуба, при това срещу отбора, когото победи на финала.
Горда съм, че съм допринесла за развитието на тези страхотни млади хора и пожелавам светли дни и успехи в предизвикателството наречено Живот!
Изключителен екип от толерантност, отлична стиковка, принципи, стратегии и техника на движение в играта. По време на плейофите ми направиха и страхотно впечатление като поведение извън играта. Подходиха с уважение към заобикалящата ги аудитория от фенове, противникови отбори и техните ръководители, организатори и коментатори и всички странични наблюдатели на формата. Изключително спортсменско поведение към противниковите отбори в реална среда (въпреки точния си мерник във виртуалната среда), което е признак за зрялост. За мен беше една невероятна емоция да бъда редом с тях и да се насладя на успеха им!
Прославиха името на Езикова гимназия „Д-р Петър Берон“, гр. Кюстендил и в това иновативно приключение наречено School Esports League.
ЛАН ФИНАЛИ - SEL Season 2 (CS:GO) - 134 SU vs PGEE MAFIA - LowExpectations vs gpche YR - !join
Гледайте тук:
(бел. ред.)
„Гейминг концепции“ е свободноизбираема извънкласна дейност със STEM и практическа насоченост, и има шанс да ангажира и мотивира ученици, които не участват в други извънкласни и спортни дейности, като им даде възможност да изучават материя, към която имат силен личен интерес. Заниманието е първо по рода си за България и част от акцентите на уроците са - поставяне на цели и вземане на решения, здравословен начин на живот и хранене, анализ и самоанализ, технически уроци, кариерно проучване и ориентиране. Много от задачите и проектите предполагат използването на компютър и интернет и в този смисъл дистанционната форма на обучение през последните 2 учебни години по никакъв начин не е оказала негативно вличние на заниманието, което има възможност да се провежда както в присъствена, така и в смесена или дистанционна форма на обучение.
Освен уроците, пречупени през призмата на гейминга, учениците също така се състезават срещу други училища по любимите си компютърни игри. През първите два сезона на лигата, те са две – League of Legends, игра от жанра Мултиплеър Онлайн Батъл Арена (MOBA), известна с комплексната си стратегия и бързо развиващо се действие (геймплей). Второто заглавие е Counter-Strike: Global Offensive – най-популярната игра в жанра шутър от първо лице в сферата на електронните спортове, където играчите не само управляват икономиката си в играта и комуникират помежду си, но и координират множество аспекти от отборната си игра, за да увеличат шанса си за победа.
Официален партньор на инициативата е TELUS International Bulgaria – най-големият работодател в аутсорсинг сектора в България с екип от над 3500 души в София и Пловдив. Те предоставят иновативно обслужване на клиенти от цял свят на над 50 езика и са компанията с най-голям брой служители, обслужващи гейминг индустрията в България, като поддържат едни от най-популярните компютърни игри на над 15 езика.
Електронните спортове се практикуват в електронна среда, така че периодите на дистанционно обучение през последните дев учебни години не създават трудности за играчите. В контекста на изолацията дори се наблюдават някои позитивни аспекти на електронните спортове. Учениците продължават да участват в отборни дейности, да развиват социалните си умения, уменията си за вземане на решения и решаване на проблеми, и да се забавляват.
Автор: EG TIMES
Коментари
Публикуване на коментар