Ученици от Езикова гимназия “Д-р Петър Берон“ се включиха в образователната игра „Климатична фреска“

 Ученици от Езикова гимназия “Д-р Петър Берон“ се включиха в образователната игра „Климатична фреска“

 




 Ученици от ЕГ „Д-р Петър Берон“ взеха участие в международната игра „Климатична фреска“, разработена през 2015 година от Седрик Ригенбах - френски специалист по климата, преподавател, консултант и бивш директор на The Shift Project/ асоциация, работеща за постигане на въглеродни решения/. Играта достигна до България благодарение на създадената през 2018 г. Асоциация „Климатична фреска“, която си постави за цел да популяризира знанията за климатичните изменения от органа на ООН – IPCC чрез мрежа от фасилитатори. Предложението за осъществяване на играта в Езикова гимназия дойде от Вихрен Митев , посланик на климатичния пакт към Европейската комисия и основател на фондацията ManEco. Той увери, че играта с карти ще позволи науката за климата да достигне по разбираем начин до учениците и ще им помогне да осъзнаят значението на климатичните изменения за живота на хората. Фасилитатори на уъркшопа в Езикова гимназия „Д-р Петър Берон“ бяха четирима ученци от ПМГ „ Проф. Емануил Иванов“ – Девид Нешев, Ивайла Павлова, Красимир Маринов и Атанас Атанасов, обучени да организират образователни събития по темата. Учениците от географски клуб „Компас“ и от профилите „География и икономика“ и „Философия“ решаваха екологични казуси под ръководството на своите връстници. Те се запознаха с картите, коментираха информацията в тях и ги подреждаха логически. Обсъждаха проблемите, които пораждат климатичните изменения и предлагаха решенията в своята фреска. В изключително приятелска среда и взаимно партниране учениците от двете кюстендилски гимназии откроиха връзките между причините и следствията и потърсиха общи решения за изход от екологични кризи. Заедно дискутираха проблемите, които човечеството трябва да реши при продължаващите изменения на климата.Споделиха емоциите по време на играта. Видяха, че партньорството ги обогатява и им позволява взаимно да се опознаят. Осъзнаха, че заедно могат да бъдат по-отговорни при вземането на важни решения, които касаят общото им бъдеще. Разбраха, че могат за си партнират изключително ползотворно и си обещаха срещите между гимназистите от двате кюстендилски училища по актуални теми да бъдат по-чести.












































Автор: EG TIMES


Коментари