Ученик от Езикова гимназия отново взе участие в заседание на Съвета на децата

 

 

 

 

 От 21 до 23 февруари се проведе първото заседание за 2024 година на Съвета на децата към председателя на Държавната агенция за закрила на детето, а поводът беше съгласуването  на “Национална стратегия за детето 2024-2030” със самите деца, членове на Съвета. 
 

"Имах честта да разговарям лично с зам.-министъра на труда и социалната политика, с госпожа Елка Налбантова обсъдихме много обстойно ситуацията с децата в България. Тя беше изключително отзивчива, впечатление ми направи, че тя иска да работи така, както самата тя иска да ползва институциите като гражданин." разказва Калоян Канев от 9.б клас.


Стратегията се разработва междуинституционално съвместно с Министерство на труда и социалната политика, МОН, МВР, Министерство на младежта и спорта, Министрество на културата, както и много неправителствени организации и сдружения.
 

"По време на заседанието на Съвета основната цел на ДАЗД беше да има активно участие от страна на децата с цел нови предложения, критика към изпълненото досега, както и нови идеи. За да се случи това, бяха сформирани  четири работни групи. Аз бях предложен за домакин на една от тях, като в нея разгледахме две от областите на стратегията," продължава Калоян.
 

Двете области са “Сигурна и безопасна среда и закрила на детето” и “Здраве и здравословен начин на живот”. 

"През тази група преминаха над 30 деца. Бяха предложени много нови идеи. Накрая аз направих обобщено представяне на цялата информация пред Съвета и колегите от ДАЗД," допълва ученикът.
 

"За финал искам да кажа, че съм изключително благодарен на Езикова гимназия "Д-р Петър Берон", че ми предложи да взема участие в този младежки орган, както и на всички институции, които участват  в Съвета. Винаги е добре, когато има удовлетворение от работата," завършва своя разказ Калоян Канев. 













За EG TIMES Калоян Канев, 9.б клас

 

 

 

Коментари