Да се чувствам красива за себе си

Едно време гримът е бил друг и нека бабите разкажат; вместо пудра - белило (почти като онова, което имали великите гейши), червилото е било тресло от орех, вишни, прехапване на устни или кармин, очната линия - въглен, а ружът представлявал пощипване на бузките с ръце. Доколко им е бил нужен? Докато се задомят. И най-вероятно на празници, когато играят хоро на мегдана. Аз все още прехапвам устни вместо червило, стар навик от прабаба ми ще да е това, слагам по малко спирала, Кати ми щипе бузките, за да са червени. За да се задомя ли? Не. За да се чувствам добре. За да се чувствам красива за себе си. Така и не се научих да се гримирам както трябва, не го правя често - предимно на празници, когато играя хоро на мегдана. Но се научих да се усмихвам с очи, което за мен е по-важно от правилното слагане на очна линия. Научих се да бъда красива, извътре, за себе си, както аз самата го усещам.


Автор: Надежда Иванова 














Фотограф: Мария Давидкова 

Коментари