За преживяванията си по време на селекцията за националния отбор на България по география за участие в международната олимпиада по география и икономика разказва 7-мата в България- ученичката от 11 а клас на ЕГ "Д-р Петър Берон", гр. Кюстендил- Александрина Гърлянска.
От 12 до 14
април тази година участвах в национален кръг на олимпиадата по география и
икономика, който се проведе в град Видин. Това беше първото ми национално
състезание и бях доста притеснена. Самият кръг са проведе на 3 етапа, като
първият включваше 30 тестови задачи от отворен и затворен тип, с времетраене 1
час, вторият – мултимедиен тест с 20 въпроса за 20 минути, а до третия етап,
който беше решаване на казус, се допускаха само първите седем участници, които
са събрали най-голям брой точки от първите два етапа. С общ резултат от 192,5
точки, успях да с класирам в челната седмица и да се явя на последния етап –
решаването на казус.
Честно казано не очаквах да стигна до финалния етап, но
бях безкрайно доволна, че дори само с час и половина география на седмица и
добрата подготовка от страна на г-жа Донка Стоянова, ме изстреляха в ТОП 7 на
България.
След края на състезанието
запазих седмата си позиция с обща оценка 5,50. В края на месец май получих
покана да взема участие в селекцията за национален отбор за международната
олимпиада по география и икономика.
На 4 юни в Първа английска гимназия в гр.
София се проведе тест на английски език по география и икономика, а от 27 юни
до 3 юли се проведе подготвителният лагер в Националния център за подготовка на
ученици за олимпиади на МОН. На подготвителния лагер всекидневно се провеждаха
лекции от преподаватели във висшите учебни заведения.
Лекциите бяха на теми -“Приложна
геоморфология“, „Урбанистика, градско обновление и градско планиране“, „Култура
и регионални идентичности“(като тези две теми ни бяха преподавани от д-р Ивайло
Стаменков, който е учил в нашата гимназия и негова учителка е била г-жа Донка Стоянова),
„Картография“, „Smart cities“, „Агрикултура“, „Управление на ресурсите“, „Хидрология“,
„Климат и климатични промени“, „Икономика и глобализация“, „Туризъм“ и
„Екология и устойчиво развитие“.
Лично на мен ми допаднаха темите за туризъм и
култура. Темата за картография беше пък най-разнообразна, тъй като ни позволи
да излезем от класната стая и да направим карта на пътя до Борисовата градина и
на част от нея. След всяка лекция
полагахме тест върху темата и сборния резултат от всички тестове беше ключов за
избора на участници за отбора.
Също така имахме и допълнителни задачи, които
получихме по време на лагера. Едната от тях беше да проучим, опишем и намерим
начин за решаването на проблема с недостига на земя в Хонконг, където всъщност
ще се проведе международната олимпиада, а другата бе да изготвим постер
свързан с устойчивото развитие на гр. София и превръщането му в „умен град“.
Участници в подготовката бяхме 12 ученици от цяла България от 10, 11 и 12 клас. Успяхме да
създадем приятелства, хубави спомени и същевременно да научим нещо ново и
полезно.
Но, макар че не успях да вляза в отбора и въпреки голямата умора след
края на лагера, съм щастлива, че имах възможността да разширя познанията си, да
срещна нови и различни хора, които ни обединява интересът към географията, и да
добия представа какво се изисква, за да представяш България на такъв голям форум.
Коментари
Публикуване на коментар