Здравей! Представи се на читателите
на ЕГ Таймс!
Здравейте! Казвам се Любослав Костов и завърших ЕГ „Д-р Петър Берон“ през 2010 г. в паралелка с изучаване на немски и английски език.
Къде те заварваме с това интервю?
Вкъщи, тъй като днес е неделя и е почивен ден. Радвам се, че имам възможността да се включа в тази прекрасна инициатива, която организирате, относно онлайн интервютата с настоящи и бивши възпитаници на гимназията!
Какви са спомените ти от Езикова
гимназия? А кой е най-яркият ти спомен?
Спомените са много и колкото повече започвам да мисля за този период, толкова повече неща се сещам. Периодът на обучението им обхващаше годините от 2005 до 2010 г. Обикновено повечето хора помнят началото и края, просто защото мозъците ни са така устроени и моментите на първия и последния учебен ден най-силно за запечатват в съзнанието. Аз почти не помня своя първи учебен ден в ЕГ, както и последния. За сметка на това помня всички онези малки моменти, които се повтаряха N-на брой пъти през годините. Аз гледам на Езикова гимназия като един процес, който се случваше постепенно, поетапно, но сигурно.
Къде учиш/работиш в момента?
След ЕГ животът ми се разви динамично. През 2014 г. завърших бакалавърска степен по макроикономика в УНСС, а през 2016 г. завърших и магистратура отново в УНСС. Тази година завърших своята докторантура по Политическа икономия с дисертационен труд в областта на производителността на труда и работните заплати. Точно тази дисертация е и най-голямата ми гордост. Успях да изведа два научни приноса в икономикса, които бяха успешно признати в цяла Европа. През 2015 г. и 2016 г. направих две специализации в Торино (Италия) и в Мадрид (Испания). Имам повече от 20 публикувани научни статии на български, английски и немски език.
В
момента работя в най-голямата неправителствена организация в България, която
защитава правата на работниците и служителите. Член съм на две парламентарни
комисии в Народното събрание и участвам всяка година в изготвянето на Закона за
Държавния Бюджет на Република България. Член съм и на работната група в
Министерство на икономиката относно изготвяне на стратегия на България за
преход към Четвъртата индустриална революция. Когато ми остава свободно време,
преподавам макроикономика на студенти 1-ви и 2-ри курс в УНСС, София.
Колко езика говориш и изучаваш/работиш ли с чужди езици? Как ги използваш в обучението си/работата си?
Говоря свободно английски, немски и не толкова добре турски език. За мое щастие, имам възможността постоянно да ги практикувам. От четири години съм член на Европейския икономически и социален комитет (ЕИСК) в Брюксел, който е консултативен орган към Европейската Комисия. Точно поради тази причина и постоянно пътувам. С интерес научих и че друга българка, която заема по-висок пост в управлението на ЕС, е била възпитаничка на ЕГ – г-жа Мария Габриел. Това е доказателство за фундамента, който ЕГ полага като основа за бъдещото развитие на своите възпитаници. Практическата полза от наученото в ЕГ, наистина е безценна!
Как се насочи към тази
специалност/професия/сфера?
Съвсем случайно. Първите години в
университета въобще не ми харесваше материята, която изучавам. След което се
наложи да прочета 5 пъти един и същ учебник по макроикономика, защото ме бяха
скъсали на редовната изпитна сесия. След като прочетох 5 пъти този учебник,
материята започна да ми харесва и започнах да я преследвам. При мен нещата не
станаха от първия път и ако не ме бяха скъсали на онзи изпит, може би никога
нямаше животът да ме насочи в тази посока. Тук в пълния смисъл важи поговорката
„Всяко зло за добро“!
Промени ли се мирогледът ти след
завършване на Езикова гимназия и ако да как?
Да.
Няколко пъти изграждах в себе си мирогледи, след което много бързо сам ги
развенчавах. В момента съм на петата или шестата вълна от промяна на принципите
и инфраструктурата, върху която е изградено поведението ми. Аз смятам, че това
е съвсем нормален процес. Докато човек е млад, негово задължение е да идеализира
и развенчава кумири, да вярва и да се отрича от определени неща. Само по този
начин ще намери своя път сред милиони други.
Реализира ли мечтата си по
отношение на кариерата, която градиш/специалността, която изучаваш?
Ако
трябва да отговоря на база това което съм постигнал и годините на които съм в
момента, то отговорът ще бъде: Категорично да. Може би дори съм ги надминал. Имам
много други цели, но те са за един по-късен етап в моята професионална кариера.
В момента съм щастлив. Винаги политиката и историята са ме привличали (още от
времето прекарано в ЕГ). В момента имам реалната възможност да формирам
икономическата политика на страната ни и да участвам във вземането на важни
решения на всякакви нива. Ще дам конкретен пример, който пряко ще засегне и ЕГ
съвсем скоро: В момента заедно с министъра на образованието г-н Красимир Вълчев
и с г-жа Мария Габриел обсъждаме стъпки за подобряване на дигиталната
компетентност на учителите и учениците във сферата на средното образование.
Изготвяме варианти и се борим колкото се може повече европейски средства да
бъдат отпуснати за тази цел в рамките на следващата многогодишна финансова
рамка 2021 – 2027 г. Считам, че дигиталното образование заедно с езиковото са
двата ключови елемента, които ще са необходими в нашето съвремие. Съвсем скоро
и ЕГ ще има възможността да бъде бенефициент по тази нова дигитална програма,
която разработваме.
През 2019 г. Езикова гимназия „Д-р
Петър Берон“ гр. Кюстендил навършва 30 години от своето създаване, какво би
посъветвал настоящите ученици на Езикова гимназия и какво би пожелал на
учителите?
На първо място, нека е честит 30-годишният юбилей на Езикова гимназия „Д-р Петър Берон“. Това е дълъг период и немонетарният принос, който ЕГ е донесла на гр. Кюстендил и на България, е огромен. Моят съвет към настоящите ученици е да не спират да се развиват и усъвършенстват. Нека бъдат горди, че са възпитаници на ЕГ.
На второ място, пожелавам на учителите да са все така търпеливи и подхождащи с професионализъм, както е било винаги. Специални поздрави на г-жа Елена Мирчева!
Завършвам с цитат с който Хегел започва „Феноменология на духа“, а именно: „Совата на Минерва, започва своя път на здрачаване!“. В този дух, наученото трябва да престои и да бъде осъзнато след време, за да бъде правилно оценено.
Коментари
Публикуване на коментар